În ce carte ați petrece o zi?

De multe ori, bănuiesc că, v-ați întrebat cum ar fi să trăiți într-o carte. Durata…, o zi. Ei bine, totul vine datorită dragostei pentru ceea ce ați descoperit în respectivele pagini. Imaginația depășește orice hotar. Eu v-am pregătit câteva titluri pe care le-am considerat destul de interesante.

1. Cavalerul celor șapte regate - George R. R. Martin
Acțiunea se petrece cu o sută de ani înainte de Urzeala Tronurilor, în Westeros. Sir Duncan cel Înalt, un calaver nu tocmai experimentat, în schimb foarte curajos, își devansează rivalii la statură. Însoțitorul său, un băiat aflat la polul opus, Egg, al cărui nume adevărat este Aegon Targaryen, completează echipa de eroi neverosimili ai Westeros-ului. Cei doi trec prin aventuri extraordinare, de la intrigi regale, confruntări cu răufăcători și topiți după putere.
Ne aflăm, deci, în epoca în care dinastia Targaryenilor controlează Tronul de Fier. Avem dovada că încă mai există oameni care au văzut dragonii zburând deasupra orașelor distruse. Westerosul este plin de comploturi regale, rivalități, dar și de eroi, după cum am spus.

2. Băiatul care vorbea cu corbii - Jacob Grey
Blackstone a fost cândva un oraș înfloritor, dar până într-o zi, când Vara Întunecată s-a așternut peste el, iar maleficul Spinning-Man, neîmblânzitul-păianjen, a semănat violențe și infracțiuni fără margini. Odată învins, Spinning-Man vrea cu orice preț să-și recapete puterea, iar Caw, un băiat care înzestrat cu darul de a vorbi cu corbii, se numără printre cei care vor fi prinși în pânza sa. Astfel, pentru a salva orașul de acest monstru”, Caw trebuie să-și dezvolte cât mai repede abilitățile de neîmblânzit, pentru a ține piept răului pe care nu și l-ar fi imaginat nici în cele mai negre vise.

3. Fairia - O lume îndepărtată - Radu Pavel Gheo
Totul începe când o navă spațială aterizează forțat pe o planetă necunoscută, dar extrem de familiară. Astronauții devin eroi exploratori într-o lume ce seamănă izbitor de mult cu vechiul Pământ, dar cu legi și locuri total diferite. În clipa în care în palmele acțiunii apar un centaur bătrân și sentimental, un prinț de benzi desenate și o frumoasă vrăjitoare, blondă, dar rea, lucrurile iau o ciudată întorsătură: stâncile încep să vorbeasă și se luptă între ele, corăbiile plutesc pe nisip, apar de nicăieri cavaleri în armură și, din când în când, la frontiera dintre vis și realitate, imagini dintr-o viața paralelă a unei expediții asemănătoare, arată o poveste în oglindă, exact ca aceea pe care o povestește peste ani singurul martor rămas în viață al călătoriei.

4. Jumătate de lume - Joe Abercrombie
Thorn, o fată rămasă fără tată, ia o hotărâre temeinică; răzbunarea părintelui, iar din acel moment viața ei înseamnă numai luptă. Și o femeie poate fi un războinic bun.
Aflată în planurile Părintelui Yarvi, preotul necinstit al Gettlandului, Thorn are sarcina de a străbate jumătate de lume pentru a găsi aliați împotriva Marelui Rege, urmând să învețe lecția dură a sângelui, dar și a trădării. Ea nu pleacă singură, ci însoțită de Brand, un tânăr războinic care nu este dispus să ucidă, un om slab în ochii ei, dar singura salvare posibilă.

5. Chemarea străbunilor - Jack London

Manuel, își vinde câinele (Buck), pentru a-și plăti datoriile de la jocuri, acesta urmând a fi înhămat la sania căutătorilor de aur, unde începe să învețe regulile noii sale vieți, una fără prea mari bucurii, de altfel, ci plină de greutăți: înfometare, muncă silnică și bătăi. Ajuns în stăpânirea lui Thornton, Buck îi salvează stăpânului său viața, câștigând pentru acesta un pariu important. Buck, în sfârșit cunoaște fericirea alături de stăpânul său, dar este din ce în ce mai bântuit de anumite vise. Câinele izbutește să se împrietenească, după mai multe încercări, cu un lup, iar când se întoarce într-o zi de la plimbare își găsește stăpânul omorât de un grup de indieni. Buck se răzbună, iar tot ceea ce-i rămâne, este alăturarea în haita lupilor, revenind în fiecare an în locul în care a murit Thornton pentru a-l jeli.